Monday, May 8, 2017

Hostel Life


This picture holds memories for 5 years 💕

I'm the one yang hantar surat permohonan masuk asrama lambat waktu darjah 6 nak masuk form 1. Fortunately, they accepted ✌Masa dapat surat tawaran time bulan 12, terlompat-lompat ecxited tak sabar nak masuk asrama. Excited beli barang itu ini yg tak tahan tulis nama kat semua benda 😒 HahahaXD
Minggu pertama masuk asrama, okay dah rasa nak balik sebab orientasi yang sangat padat 😐 Masa tu, setiap malam aku berdoa "YA ALLAH, AKU HARAP AKU DAPAT TAHAN DUDUK SINI SAMPAI FORM 5"
Masa form 1 laa masa aku kenal nama semua orang penghuni asrama dari form 1 sampai form 5 😇 Masuk form 5, hehehe aku rasa ingat muka jee kot 😅 Maaf ☺️ Baru aku tau rupanya entah2 form 5 time aku form 1 tu tak kenal pun aku 😂 
Masa form 1, dapat dorm Balqis. Atas sekali tapi masa tu redha jaa. Mulanya, dorm ni ada 8 org ahli tapi last sekali tggl 5 org jaa. Yang best, dapat loker bnyk 😂 Disebabkan dorm ni laa, akhirnya rapat dengan FAEQAH FURAIRAH 😘 Aku ingat lagi hari last day kita ubah katil bagi rapat semata-mata nak bagi semua dpt tidur beside each other dan hari last tu Faeqah nyanyi lagu dkt aku. Tapi aku tak ingat lagu apa dah 🙄Makin hari dh boleh rapat dgn ahli dorm dgn ahli dorm sebelah. Paling best part main dlm tandas baling belon, part izzah dgn nab gaduh, Izzah cerita pasal kampung dia, nyanyi dlm dorm dan bnyk laa lgi.

Masa form 2, dapat dorm 🎉 BALQIS AGAIN ! ATAS SEKALI AGAIN 😪 Tapi ahli dorm masa ni ramai yg sama batch so terubat laa luka nak panjat tangga tu. Even masa tu geng dgn Izzah, Faeqah, Dina duk kat tingkat 2 tpi aku suka jaa duk atas tu. Masa form 2, kawan dkt sek org lain, dlm dorm lain, dkt bilik prep lain. Act, Im happy with that situation 😆 

Masa form 3, dorm SITI MARIAM 😊 Masa ni dh jdi pling senior dh dlm dorm 😁 4 org form 3, 4 org form 1. Yang bestnya, dorm ni sebelah bilik iron maka rajin sangat aku iron baju 😂 Dorm ni jugak adalah di tingkat 2 maka bertambah best 😋

Masa form 4, dorm ZULAIKHA 😏 Ahli batch sama dengan waktu form 3 😱 Tak sangka. Tapi yang paling takut duk dorm tu aku dengan Izzah (manusia paling hingaq). Sebab kedudukan dorm tu sgt tak strategik utk kami even tingkat 1. Menghadap aspura dan dkt dgn rumah warden 😓 Akhirnya, berjaya juga melalui saat tu selama setahun 😪 Ahli masa ni pun 4 org form 4, 4 org form 1. Mulanya, masa ni Faeqah dapat sebelah dorm aku tapi budak ni pilih jalan hidup nk pindah p sbp maka rasa laa sat berjiran dgn dia. Yg pasti masa ni budak dorm sebelah ramai yang pindah 😢 

Time flies so fast, Finally, I am Form 5 💖 
Aku dapat dorm yang PALING AKU NAK ! Dorm UMI KALSOM 😍 Dorm ni adalah dorm paling strategik. Tingkat 1, sebelah bilik iron, dekat bilik prep, jauh drpd rumah warden. Bahagia benoo dapat dorm ni. Part paling best, tengah tahun dapat dorm Form 5 satu dorm 😉 ANIS NAJWA, FARAH BAT ahli yg mula. Lepastu, HAZIMAH, DALILA, IRDINA, NABILA. Lepastu, HAYATI, SYAKIRAH 💕 Sangat bahagia hidup dengan manusia2 ni yang sentiasa kelaparan 😅 Paling best, pernah dpt no 2 main Bola Jaring antara dorm ✌Even masa tu, majoriti yg main tgh puasa 💪. PALING PALING PALING BEST 🎉 DEPA (form 5 aspuri) BUAT SUPRISE BIRTHDAY DEKAT AKU 🤣 HAHAHAHA SUKANYA 💃DAPAT KEK TU YANG SUKA 😜 THANKS 💕 Tapi takleh lawan birthday Nab laa 😏 Nak buat suprise pun keluar bilik prep masuk balik sbb CUT. Nasib tak kantoi 😅 Baling belon ada air, belon dlm locker haa dh tu jaa takyah lebih 😛
Banyak sangat kenangan time form 5 💖 Tak tertype tapi In Shaa Allah ingat di ingatan ❤

YANG PASTINYA, DOA AKU TIME FORM 1 TU TERMAKBUL 😊 Its happen 🎉 Semoga yang lain pun tabah 💪 Good Luck and enjoy your journeys 💕 You'll going through a lot of happiness and sadness but trust me Asrama SeNi is not bad at all 😉 Setakat yang aku duduk laa start 2017 I dont know tapi takpe teruskan jee laa. Aku pun setiap tahun doa cepatlaa habis dan sekarang macam biasa laa RINDU 😢 

Thanks for all the moments, friends 💕
Yang daripada aku form 1 sampai form 5.
Daripada senior hingga ke junior, Terima kasih kerana terlibat dalam kisah aku dekat asrama selama lebih kurang 1825 episod termasuk Sabtu Ahad dan cuti sekolah bulan 12 *ye laa sepanjang dlm ingatan masa tu* Minta maaf andai terkasar bahasa, terbuat marah tanpa sengaja, terbagi sakit hati, terbuat menyampah dan segala kesalahan. Doakan kejayaan Nurul Asyiqin Fatini Binti Sharaan dan kawan-kawan yang terlibat di dunia dan akhirat ☺
I'm writing this on December 2016. Actually, I want to post it in Instagram but too much sentence so I make it short and some words were not included. This is the full version :)

No comments :