Saturday, December 7, 2019

Di Sebalik Pelukis Jalanan

Assalammualaikum 😊
Buku yang aku nak ulas ialah karya dari seseorang yang terkenal dalam kalangan anak muda 👏
Sejujurnya aku mengenali beliau dari Nani pada tahun 2017. Aku tak pernah kenal siapa dia sebelum ni. Masa dekat pesta buku, aku jalan dengan Nani masatu lepastu, dia bawa aku pergi dekat tempat buku Teme. Dia teruja laa juga beli. Aku tanya laa kenapa dengan buku ni? Sebab masatu tak sampai dekat pengetahuan aku lagi yang buku tu terkenal. Nani berfikir-fikir nak ambil yang mana. Aku pun cari tahu laa kenapa dengan buku tu. Uyoooo aku baru tahu betapa terkenalnya buku tu. Hahahahaha

Masa hari apa ntah tapi yang pasti sebelum hari kitaorang datang PBAKL2017 Teme tu ada buat M&G. Kalau aku tahu awal tu, mesti aku antara orang yang beratur dekat situ juga. Hahahahahaha syukur aku tahu lewat tidak, aku ni tindakan di luar jangkaan. Hahahahahaha 2017 saja aku berjaya jumpa 5 orang yang aku teringin nak jumpa. Hahahahahaha

Tapi, lepas daripada tu habis situ jee laa cuma aku mula ikut ig dengan twitter dia sebab lukisan dia cantik dan dia selalu rt orang yang quote penulisan dalam buku dia. Itupun, aku masih tak tergerak nak baca buku dia mungkin sebab buku yang aku beli pun tak terhabis baca lagi sehingga ke hari ini. Hahahaha ada laa juga aku tanya macam nak baca dari Nani tapi bila Nani kata tinggal kat rumah aku macam haa ok. Takda laa nak gigih pula cari.

Tiba-tiba, baru-baru ni ada satu posting dekat twitter dia muat naik dekat twitter video petik gitar lagu Can't Help Falling In Love With You. Aku nampak jee gambar gitar mula terus aku tekan play. Hahahahaha aku kan suka orang yang tahu main instrumen muzik ni. Hahahahaha baru laa aku tahu yang rupanya dia menyanyi juga. Hahahahahaha lepastu hari bila ntah ada pula dia muat naik video petik gitar lagu Sumpah. Aku dengar sampai habis!

Lepastu, sekarang bulan Ramadhan lepastu aku rasa macam tak nak laa buang masa walaupun hakikatnya banyak juga aku dah buang masa. Ntah macam mana aku boleh nekad nak beli semua buku Teme. Masa balik kampung, Achik ajak pergi Aeon. Aku ambil kesempatan tu masuk Popular dan cakap dalam hati "kalau ditakdirkan aku jumpa buku tu, aku nak beli semua". Tak tahu mana datang idea nak beli semua tu sekali gus yaa. Macam kena rasuk aku. Hahahahahaha tiba-tiba aku terjumpa salah satu buku Teme dekat ruangan pilihan pembaca kot. Lepastu, aku terjumpa lagi dan lagi buku dia. Kebetulan masatu, semua buku dia dapat diskaun 20%. Jadi, aku ambil empat buah buku dia. Hahahahahahaha aku tak sangka aku beli semua tu sekali gus. Hahahahhaahaha

Balik rumah buka hashtag buku-buku dia baru aku tahu rupanya ada lagi dua buku yang aku tak beli. Hahahahaha aku fikir aku dah beli semua rupanya ada lagi dua. Syukur aku tak jumpa masa aku ambil empat sekali haritu kalau tak, duit aku semua aku keluar sekaligus masatu. Hahahahahaha

Lepas aku dah baca Pelukis Jalanan, aku stalk ig dia nak tengok gambar-gambar lukisan dia sekali laa terbaca kapsyen dia. Menarik yaa penulisan kapsyen dia. Bukan macam aku, ntah apa-apa taip kapsyen kadang emoji jaa sebab taktahu nak taip apa. Hahahahaha lepastu, baru laa aku tahu yang dia ada buat macam misi harta karun iaitu dia letak secara rawak sticky note dan pembaca tinggal beli jee laa. Haaa mula laa aku teringin nak dapat sticky note tu sebab aku memang suka benda-benda manis giniii tapi malangnya lama dah yaa dia buat sticky note macam tu. Huhuhuhu

Memandangkan aku tak beli lagi dua buah buku dia maka, aku berharap dia buat macam tu lagi dan semoga aku insan yang terpilih mendapat sticky note itu. Hahahahaha tapi aku tak sabar nak baca lagi dua buah buku dia camna? Errrrrr -,- takpaa laa dah habis baca semua buku dia empat-empat tu baru aku fikir lain. Hahahahaha setakat ni baru habis baca dua buah. Dua buah tu nanti aku ulas. Hihihihi

Ok itu laa di sebalik aku dapatkan buku pelukis jalanan dan lain-lain sebenarnya. Hahahaha k Assalammualaikum 😇

No comments :