Saturday, December 1, 2018

Meet & Greet GantungTheSeries


Assalammualaikum. Ok ni nak mula cerita perjalanan kepahitan kemanisan aku pergi situ. Hahahaha

Pagi 6/5 aku ambil tiket ETS jam 7.40 pagi kan supaya aku dapat sampai dekat KL Sentral jam 12 tengah hari macam tu. Meet & Greet diaorang bermula jam 3 petang. Jadi, aku kira 12 tengah hari tu waktu yang sesuai aku tiba dekat KL Sentral dan kemudian ambil LRT pergi ke PWTC. Sampai PWTC, aku melangkah masuk surau dulu sebab lambat lagi kan nak mula. Aku memang dah buat perhitungan waktu bila nak mula tunggu bila nak solat. Ok pasal makanan ? Aku memang tak lalu nak makan masatu. Aku fikir juga kalau lepas solat aku pergi makan memang sempat tapi aku rasa makanan tu tak habis sebab aku tak lalu sangat. Jadi, dalam jam 1.45 petang macam tu aku terus pergi naik Aras 5. Mulanya, aku duduk dekat dengan tiang tangga. Tapi, lepastu aku mula rasa awkward. Rasa macam orang naik daripada tangga sampai atas terus nampak aku. Dah laa aku sorang, lagi nampak awkward sikit. Bukan tak nak bawa kawan tapi kawan-kawan aku takdalah fanatik nekad macam aku. Aku jaa memang selalu perangai nekad macam ni. Aku pun taknak susahkan diaorang dengan minat aku. Jadi, aku okay jaa pergi sorang. Ibu ayah tahu aku pergi PWTC. Itu penting kena bagitahu. Takut jadi apa-apa susah pula nanti tapi ibu ayah tak tahu yang aku pergi M&G tu pula. Hehehehe

Okay, sambung pasal kedudukan aras 5 tu tadi. Sebenarnya, aku tak tahu dan tak nampak pun mana pergi pintu dewan Kuala Lumpur tu. Aku ubah tempat duduk aku rupanya dekat dengan pintu tapi takdalah dekat sangat. Ohh ya, tempat aku sebelah lif tu. Aku duduk situ sebab rasa macam privasi sikit. Lepastu, aku tak faham kenapa diaorang jerit dengan berdiri pergi dekat suatu kawasan pintu masuk dewan tu laa. Aku pun gerak jaa laa pergi sekali.

Masa luar dewan
Okay, jarak aku dengan pintu tu memang dekat daripada awal. Tapi, aku masih tidak terpilih untuk meloloskan diri masuk ke dalam dewan daripada dihimpit diluar. Serius, nak menangis masatu, Sebenarnya, nak nangis ada nak gelak pun ada. Sejujurnya, masa awal kerumun tu aku memang tak panas. Aku kan baru turun daripada ETS yang memang sangat sejuk sampai jari aku kecut tu. Jadi, bila kerumun tu sebenarnnya menghilangkan kesejukan melampau aku tadi tu. Aku pun diam jee laa dalam ramai-ramai tu. Aku tak jerit laa macam yang lain sebab aku pun sorang kan. Pelik pula kalau buat syok sorang-sorang. Hahahahaha
Pada awalnya....
Pukul 2.30 petang macam tu kot rasannya pintu dewan dah buka dan ada yang dah berjaya masuk. Aku masihlah dekat dengan pintu tapi tak lepas nak masuk. Sedih. Hahahahaha. Sampailah dalam jam 4 kot (dah lama jadi, lupa sikit), akhirnya tibalah giliran aku untuk masuk dalam dewan tu. Dalam dewan tu pun masih jauh perjalanan aku untuk bertemu diaorang tapi sekurang-kurangnya aku dah rasa nikmat pendingin hawa dan dapat tengok muka depa dah. Aku takda nak bersesak dekat luar dah. Masatu sebenarnya keadaan masih lagi blackout. Jadi, aku berharap bila tiba giliran aku nanti tu cahaya lampu kembali menyala. Sepanjang beratur tu aku berfikir macam mana nak tangkap gambar ni dalam gelap nanti buruk. Hahahahaha

Seronoknya aku. Hahahahaha sebab giliran aku lagi sikit nak sampai dah. Lega dah aku sebab sekurang-kurangnya aku dah ada idea macam mana nak cepat dan dapat gambar dengan semua.


Sampai giliran aku, aku buat keputusan rakam video dari awal sampai habis sebab nak cepat kan. Buku Gantung 2 tu pun mestilah ditandatangani. Alhamdulillah aku berjaya buat semua tu dalam masa 2 minit. Nak gelak pun ada sedih pun ada. Hahahahaha sebab 2 minit jaa aku siapkan semua.


Nahh dengan Ikmal Amry 😜
Detik sepanjang aku berjumpa diaorang aku dah lupa. Apa yang pasti, IKMAL AMRY MEMANG BOLEH BUAT CAIR LAAA 😂 Brandon memang paling comel dengan hyperactive dia. Hafreez nampak laa kematangan dia. Randy tu aku baru cakap beberapa bulan lepas aku nak jumpa dia, ehh akhirnya dapat. Eeeiii suka 😂 Cumanya, aku kalau boleh nak laa masatu rambut dia potong segak tapi tidak emm takpaa laaa. Hahahahaha. Yang lain-lain pun ok seronok jumpa depa sebab gigih melayan semua yang hadir walaupun ramai sangat. Terima kasih semua 😊


Nahhh dapat pun 😍
Kenangan dan gambar lain boleh tengok dengan instagram @nrlasyiqinftni dekat post dan highlight 💖

No comments :